פיצוי עתק לצעיר שנכלא על לא עוול בכפו

על מעצר שווא אין סליחה ואין מחילה

זה מכבר, הודיעה משטרת ישראל על כוונתה לפצות את ואדים פולישצ’וק שנכלא למשך חודשיים, על לא עוול בכפו, בלא פחות מ-160,000 שקלים. תחילתה של הפרשה בינואר 2010, עת הואשם פולשיצ’וק בגרימת חבלה לחייל מקס קוסטיוקובסקי ובחטיפת נשקו.

זמן קצר לאחר האירוע, הוארך מעצרו של פולישצ’וק, מפעם לפעם, עד אשר שהה 58 ימים במעצר בבתי מעצר שונים ו-23 ימים נוספים במעצר בית. או אז, הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי יש בכוונתה לחזור בה מהאישומים ולהביא לזיכויו המוחלט של החשוד.

ראוי לציין, כי ואדים פולישצ’וק היה אדם נורמטיבי, ללא כל עבר פלילי, בטרם פשטו על ביתו השוטרים, כבלו אותו באזיקים והובילו אותו לניידת לנגד עיניהם של השכנים ההמומים. בשלב מאוחר יותר, אף נתגלה כי כחלק מהניסיון להביא להרשעתו של פולישצ’וק, בכל מחיר, תחקרו השוטרים את אחותו בת ה-13 של החשוד וזאת בניגוד לחוק הקובע כי חקירה כזו תתבצע אך ורק באמצעות חוקר ילדים ייעודי.

בחודש נובמבר 2010, הגיש הנאשם לשעבר, אשר הספיק להשתחרר ממעצר, תביעת נזיקין בבקשה לפצותו על העוול הנפשי הרב שנגרם לו. בכתב התביעה הזכיר פולישצ’וק את הנזקים התדמיתיים, הנפשיים, המקצועיים והאקדמיים שנגרמו לו. לבסוף, הגיעו הצדדים לעסקת טיעון במסגרתה, כאמור, תשלם המדינה לואדים סך של מאה ושישים אלף שקלים. בתמורה לסכום זה התחייב פולישצ’וק שלא להגיש תביעות נוספות כנגד רשויות התביעה.

מה ניתן ללמוד מסיפורו של ואדים פולישצ’וק?

סיפורו המזעזע של ואדים פולישצ’וק מחדד ומדגיש את הצורך בשכירת שירותיו של עורך דין מומחה המכיר את תחום המשפט הפלילי על בוריו ועל מכלול תקדימיו. מתיאור נסיבות המקרה אנו למדים כי בחינה יסודית ומעמיקה יותר של הראיות הקיימות בתיק ומאמצים אינטנסיביים יותר מטעם ההגנה – היו צריכים להוביל את הפרקליטות והמשטרה, עוד בסמוך למעצרו, למסקנה כי אין כלל מקום להגשתו של כתב אישום ולהארכת מעצרו.

אנו, במשרד עורכי דין גיל באיער, מתמחים בייצוג ומתן ייעוץ משפטי פלילי לנאשמים שעבורם מדובר במעידה ראשונה ויחידה בפני החוק. המדובר, בדרך כלל, בבני אדם נורמטיביים שמצאו עצמם בלב הסערה – בין אם באשמתם ובין אם כתוצאה מטעות של רשויות התביעה, כפי שקרה במקרה דנן. אנו נעשה כל שביכולתנו ונקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותנו במטרה להוכיח את חפותכם, מייד עם תחילת החקירה – וזאת במטרה להניא את רשויות התביעה מכוונתם להגיש נגדכם כתב אישום, מלכתחילה. מטרת העל, שתעמוד לנגד עינינו כל העת, תהיה לאפשר לכם לחזור לשגרת חייכם, מוקדם ככל הניתן.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם את החברים
עורך דין גיל באיער

עורך דין גיל באיער

גיל באיער הינו עורך דין פלילי מהותיקים בישראל. בעברו, כיהן עו"ד באיער כתובע משטרתי וצבר ניסיון רב שנים בהופעה באלפי תיקים פליליים ודיוני מעצר (כולל תיקי נוער) הן כתובע והן כסנגור. בשנת 2009 היה מועמד לכהונת שופט.